Kroppen

Nu är jag tillbaka på jobbet efter några dagar hemma med Axel. Idag är han hemma med pappa. Vi har haft det mysigt och hittat på en massa saker. Det är verkligen skönt när man är hemma för en sjukdom som varken påverkar honom eller smittar längre. Imorgon tycker vi att han kan vara på dagis igen. Såren läker och vi behöver inte längre vara så försiktiga när vi lyfter honom under armen. Och som sagt så smittar det inte längre vid kontakt eftersom han äter penicillin.

En morgon i helgen, när vi låg alla tre i vår säng innan det var dags att kliva upp, så började Axel plötsligt gnälla lite och sa "snoppen, snoppen" och drog i blöjan. Jag frågade om vi skulle gå och byta blöjan, och det ville han. Men så började han även säga "nappen", och blandade "nappen, snoppen..." Vi sökte efter nappen, men hittade den inte i sängen, så jag sa att vi byer blöja så hämtar vi en ny napp sedan.

Vi gick till badrummet, och i blöjan, nedstucken fram, låg nappen.

Behöver jag upprepa att han är intresserad av vissa kroppsdelar just nu...

 

Kommentarer
Postat av: jennie

hahahah

2009-03-04 @ 11:04:45
Postat av: Ida-Marie

hihi är mycket snoppen, bajs och fis är om dagarna också MYCKET intressanta grejer ;-)

Postat av: Mamma Melissa

Ungar... men låt honom nappsnoppa sig:.) Det är viktig kunskap och underlättar både tonår och sexualdebuten senare i livet (läst kurser om hur viktigt det är med barns sexualitet och hur ens bemötande påverkar deras kroppsuppfattning och självkänsla osv.)



Och han är ju ärlig!:.) Nappen låg ju vid snoppen. Och ärlighet är en otroligt bra egenskap!;.)

2009-03-05 @ 01:56:47
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: εmma ~

Vilken otroligt söt liten kille! :) Då syftar jag främst på bilderna i headern, men det där med nappen och snoppen kan ju ses som lite smågulligt det med :P

2009-03-08 @ 01:48:55
URL: http://drugsdontwork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback