Hasse...

Axel har fått en ny kompis, vår granne Hasse. Vi har träffat Hasse ganska ofta den sista tiden. Han har varit ute samtidigt som vi, och städat i garaget och nu målar han huset. Hasse och hans familj har något som vi inte har. Han har två skotrar och två mopeder. Och Axel fick provsitta en moped förra helgen. Med skräckblandad förtjusning lät han sig lyftas av självaste Hasse, upp på den stora mopeden.

Igår när Jens kom hem var vi på övervåningen, och Axel hörde som vanligt att ytterdörren öppnades. I vanliga fall brukar han utbrista: - Pappa! Men igår sa han istället: - Hasse?

Nu behöver nog inte pappa känna sig hotad på något vis, jag tror att anledningen till detta är att Hasse kom in till oss här om dagen och satt i vårt kök en stund och pratade om målningen. Men jag tyckte att det lät så roligt...

Angående målningen av huset så är vi lite avundsjuka på Hasse. Han är hemma på dagarna, och har därför hunnit mycket längre än vi, trots att han började senare. Men vi kämpar på, och till helgen ska vi åka och köpa färg.

Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa -änglamamma och gravid

Ha ha... kan ju lätt bli missförstånd om mannen kommer hem och hans son ropar efter någon annan;.))



Gud så glad jag blev av din kommentar också -du förstod precis vad jag menade med inlägget om glittriga barn!:.))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback