Sockerdricka-te

I helgen var Axel och jag ute på en liten prommis i vårt område. När vi nästan var hemma igen hittade vi några tomma ciderflaskor i ett dike, och jag tyckte att vi skulle ta med dom hem och kasta. Axel bar en och jag resten, tills han tänkte dricka ur den. Jag sa att han inte fick och att det var smutsigt. Då sa han:

- Jag måste ha sockerdricka-te.

Jag blev lite förvånad, vi dricker aldrig sockerdricka.

- Det är inte sockerdricka, det är vuxendricka, och den är slut. Och flaskan är smutsig.

- Men jag måste ha sockerdricka-te.


Sedan har han vid några fler tillfällen pratat om sockerdricka-te, och jag har tyckt att det är lite konstigt. Tills igår, då kom jag på det. I en Emil-film, när de är på auktion, köper Emil sockerdricka för pengarna han tjänat. Och när han har druckit upp köper han en till "En sockerdricka till" = sockerdricka te på Emils småländska.



Kommentarer
Postat av: jennie

när jag och axel "fikade" i måndags i hans rum, så sa han flera gånger att "det där är bara för fröknar" inte för vuxna utan för fröknar. och just då var han fröken så han fick hela tårtan och jag fick ett halvt päron, hahaha jag undrar vad fröknarna gör på hans dagis egentligen.

2009-11-04 @ 15:14:56
Postat av: nelly

go Axel,när ska faster och farbror få rå om han helt själva då?:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback