Glad

Glad blir man flera gånger varje dag när man är med Axel. Och nu börjar det komma små roliga uttryck och funderingar. Han ställer frågor med rätt betoning i meningen, t ex när han frågar vad någon gör eller var nån bor. Och han pratar ganska tydligt, och alltid väldigt mycket, precis som vanligt. Ett lite gulligt ord som han inte tycks lära sig är "blad". Hur vi än försöker så blir det "glad", och det kan låta ganska roligt.

Om vi fortsätter på temat "
vad bebisar äter" så funderade Axel här om dagen.

- Där bebisar äter, sa han och pekade på mitt bröst.

- Ja, det gör dom, svarade jag.

- Sen dom borta. (brösten alltså)

- Man köpa nya.


Ja, vad ska man säga.

- Nej, det kan man inte göra, sa jag. Man får ha dom man har fått...



Titta gärna på mina silversmycken.
 

Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Ha ha! Ja, och de säger att vi människor inte påverkas av skönhetsideal... här skall det tydligen silikonas i tid;.)) Lilla söta Axel, med en klok mamma som du så kommer han att tillhöra den skara killar som tycker att naturligt är vackrast:.)))

Postat av: jennie

hahahaha

2009-09-02 @ 11:04:48
Postat av: Evelina

Haha.. Tänk att man alltid får sig ett gott skratt när man kikar in här. :)Go Axel, han är ju så fyndig!

2009-09-02 @ 15:49:55
URL: http://ieeh.blogg.se/
Postat av: Evelina

Tack! :)

2009-09-03 @ 13:54:02
URL: http://ieeh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback