Kom alla barn...som lejon!

Gympa igårkväll. Vi och kanske 15 andra barn med förälder. Axel var bland de yngsta, men det gick jättebra. Innan var han väldigt förväntansfull och stolt över sin fina vattenflaska och nya moccasiner. Vi fick börja med att bli uppropade, sedan var det uppvärmning. Sringa runt i salen, bara det var toppen tyckte Axel, som sken som en sol mest hela tiden. Därefter vad det dags att ta fram en hinderbana, mattor, bänkar, plint, räck. Som en riktig gympatimme. Det var balansgång, kryp i tunnel, klättra upp i ribbstol och åka kana ner på bänk, kullerbytta, hänga i räck och rep och ljushopp från plint. Det gick jättebra, alla stationer var väl inte lika populära, men det blir väldigt nyttigt det här med att vänta på sin tur, stå i kö. Intressant och lite irriterande att inte alla föräldrar verkar tycka att det är så viktigt. Avslutningsvis var det en lek utan föräldrar. "Kom alla barn!" "Som vaddå?" "Giraffer!"

Det var iallafall en svettig och mycket nöjd Axel i bilen hem. Han skulle hem och berätta för pappa och idag på dagis om allt han gjort, hoppa, dansa, springa, kullerbytta... Och jag, som gammal barngympaledare, tycker att det är jättebra att han tycker om det. För det är nyttigt och viktigt med rörelse och allt annat man får på köpet.


Titta gärna på mina silversmycken.


Kommentarer
Postat av: jennie

kan tänka mig att han tyckte det var riktigt roligt :)

2009-09-16 @ 07:36:58
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Jag kan bara hålla med! Alla former av aktiviteter som också innehåller social träning (vänta på sin tur osv) är ju toppen!:.))

Postat av: nelly

Jag tror att det gick bra,får ju inte veta något förns läkaren hör av sig :/..

jovisst får du låna dom om du vill :)

2009-09-18 @ 16:15:19
URL: http://lillfiseen.blogg.se/
Postat av: nelly

dom låg i tvätten :/

2009-09-20 @ 18:55:19
URL: http://lillfiseen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback