Somna utan napp

Första natten

Tid: 2 h

+ 1 h mellan 00.30-01.30, och resten av natten i vår säng.



Andra natten

Tid: 30 min

och ingen napp har nämnts under hela dagen och kvällen!

Hur natten blir återstår att se, men imorgon väntar ett paket med posten från tomten. Han har nämligen fått ett fint paket från Axel med alla nappar. Axel var så söt när vi skulle göra iordning det. Jag plockade fram alla nappar som fanns i köket och frågade om han själv ville stoppa dem i presentpåsen. "Får jag smaka först?" frågade han, lilla skrutt. Sedan gick vi upp till hans rum för att hämta resten av napparna, han med en napp i munnen och en i varje hand, och jag med presentpåsen.

Allt var spännande tills vi hade postat paketet i brevlådan och var på väg hem igen, då var det inte lika kul längre.  Och första kvällen att somna utan var inte lätt. Axel fick välja en sak han ville göra idag, efter att han sovit en hel natt utan napp. Han valde Drakborgen. Så vi åkte dit i förmiddags, vi och en familj till visade det sig, i värmen. Men väl där var det skönt, och roligt att vara nästan helt ensamma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback