1 mars

Idag fyller Jens år, 30+ kan man säga. Låter mycket... Två månader kvar för mig. Han har också fått besked om nytt jobb idag, i Härnösand. Bra tjänst, högre lön och ett jobb han vill ha. Men inte där han/vi vill. Men det blir nog bra. Vi får vänja oss med lite nya tider, arbetstider för mig, dagistider för Axel.

Hemma är badrummet helt klart, några sista skavanker blev åtgärdade idag. Och vi målar i trappen. Det är lite drygt, och vi håller fortfarande på med det första lagret grundfärg. Ovisst ännu hur många lager det blir innan vi är färdiga. Och lika bra är det, att inte veta hur många strykningar som krävs...

Axel klättrar på väggarna hemma efter flera sjukdagar. Idag sken han upp som en sol när jag undrade om han ville gå ut en stund. Vi testade hur det gick att vara ute med hostan, och imorgon får han gå på dagis igen. Och jag hoppas att min förkylning som kommer krypande inte blir nån riktig förkylning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback