Recept

Det här är verkligen ingen receptblogg, och ska inte bli heller. Men eftersom jag på olika håll fått frågan om recept på smörgåstårtan jag gjorde när jag fyllde år, gör jag ett undantag. Eller recept och recept... Mer som inspiration.



Kantskär formfranska, jag blandade vanligt vitt och lite grövre bröd.

fyllning 1:
kesella
philadelphiaost
röd pesto eller hackade soltorkade tomater
basilika, hackad

fyllning 2:
vitlöksost, det går åt några askar...
krasse

fyllning 3:
kesella
pastrami i strimlor
hackad ruccola

Topping:
Kesella
Philadelphia

pepparsalami
parma/seranoskinka
pastrami
småtomater
svarta oliver
ruccola
basilika
jordgubbar

Och det ska vara mycket av allt!
Mycket godare än vanlig smörgåstårta = man kan äta mer utan att det känns för mäktigt.
Lycka till!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback