Bekymrad

Härom dan satt Axel och ritade medan jag vek tvätt, och plötsligt sa han:

- Mamma, du var ledsen när du hade ont i magen.
- Ja, det var jag.
- Du var ledsen inuti
- Ja.

Han såg väldigt bekymrad och ledsen ut.

- Hur tyckte du att det kändes?
- Det kändes inge bra!
- Tyckte du att det var jobbigt?
- Det var jobbigt, och det kändes inge bra.

Jag satte mig med honom, och han började nästan gråta.

- Man kan känna sig ledsen om nån annan är ledsen.
- Jag är ledsen!
- Ja. Men nu mår jag bra igen, så nu är inte jag ledsen.
- Men jag är ledsen! Det kändes inge bra när du var ledsen!

Sötis!

Kommentarer
Postat av: jennie

gullis!

2010-10-25 @ 20:56:33
Postat av: Johanna

Nämen, man blir ju alldeles rörd av hans medkänsla. Kram på er!

2010-10-25 @ 22:13:15
Postat av: Ida-Marie

ååå jag gråter när jag läser ... underbara fina Axel!

2010-10-26 @ 22:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback