Bokstäver

Helgen har varit bra! Jennie kom hit i fredagskväll och var med Axel i lördags. De gick på bio, Alfons, medan jag var på möhippa för Ida-Marie. En lång och rolig dag, med bl a sumobrottning (inte för mig...), spabesök och middag på Saffran.
På lördagkvällen fick Axel besök av Stella. Annars har vi höststädat ute, bara möblerna kvar nu, fixat lite inne, tvättat och inte gjort så mycket annat.

Barnrummet blir förhoppningsvis färdigmålat nu under dagen, sedan är det sätta lister kvar innan vi kan ställa in lite saker och kanske få bättre ordning på nya kontoret.

Axel kan tydligen skriva nästan alla bokstäverna! Det hade jag ingen aning om. Det började med att han själv skrev några olika på sin rittavla, och när jag såg att han kunde andra än de jag visste om frågade jag om han vill prova att skriva alla, så vi gick igenom hela alfabetet. Jag fick visa några få i ABC-boken, men annars kunde han som sagt så gott som alla.

I veckan är det fotografering på dagis, och utflykt. Jag jobbar näst sista veckan, och har lite att fixa på jobbet innan jag kan sluta. Hemma står lite mer på att-göra-listan, däckbyte, en tur till återvinningen med en massa kvistar från häcken, sätta lister och få upp lampor, få ut verktyg i garaget, tömma och fixa på kontoret, tömma och fixa i tvättstugan, tömma altanen och ta upp ved... Inte mycket jag kan göra själv tyvärr. Men vila står på min lista också!

Kommentarer
Postat av: Jes

Vilken fin blogg du har! Kul att hitta hit!



Jes


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback