Helgen

Helgen som var kändes innan ganska oplanerad och lugn, men när jag tänkte efter var det en hel del att hinna med. Men bara roliga saker. Iallafall när Jens städat klart garaget på lördag förmiddag.

Tyvärr blev Axels fotbollsträning inställd, men istället åkte vi på bio, Cars 2, som var lite väl lång, men spännande och häftig. Och sedan var mormor och Ingvar hemma med Axel medan Jens och jag åkte till Löran för vår årliga middag där. Jättegod mat! Toast Lörudden till mig och Löjrom med vaktelägg och andra tillbehör till Jens till förrätt, skaldjurslasagne till varmrätt och kaffe, te och "kaffegodis" till efterrätt. Tyvärr blev det så himla myggigt där inne mot slutet så vi skyndade oss därfrån. Men mätta och nöjda! Och vi konstaterade att vi även nästa år borde kunna åka dit och äta utan barn, men vi får se.

I går åkte Jens och Axel med mormor och Ingvar och plockade svamp och lite blåbär, medan jag stannade hemma och sorterade bebiskläder. På eftermiddagen åkte vi till Alnö och firade Ulrika, åt gott fika och hade det skönt ute i solen. Och sedan direkt vidare till familjemiddag hos farmor och farfar.

Nu är det ny vecka igen. Axel är på utflykt med egen matsäck med dagis just nu, och jag ska prova att jobba kortare dagar. Är inne i vecka 31, och har både uppförsbacke och nedräkning samtidigt. Tiden går ganska fort, men det blir ju även tyngre nu. Det är ett väldigt hålligång i magen, och inte sällan får jag frågan om det "bara är en?" Är jag verkligen så stor?! I början höll jag med, men nu tycker jag nog att magen känns ganska normalstor. Kanske ska börja svara att det är tre därinne...


Kommentarer
Postat av: Helena

ska vi följa varandra på bloglovin :) ? Kram

Postat av: Att vara någons fru

Ha ha ja snälla gör det! Säg att du är nya octomum :)

2011-09-15 @ 10:57:05
URL: http://attvaranagonsfru.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback