Olika morgnar

Det finns olika typer av morgnar, helgmorgon, vardagsmorgon, dagismorgon, hemmamorgon, god morgon och mindre god morgon.

Igår hade vi en näst intill idealisk vardagsmorgon. Ingen av barnen vaknade när Jens skulle upp kl. 6. Aline vaknade strax efter och åt och bytte blöja, utan att väcka Axel. Hon somnade om bredvid mig, jättemysigt. Axel vaknade kvart i sju och klev upp själv för första gången! Jag hörde att han gick och kissade och satte sig och tittade på tv. Aline fortsatte att sova till halv åtta ungefär, och då klev vi upp och gjorde oss klara för dagis.

Idag hade vi en inte så god morgon. Aline vaknade när Jens klocka ringde. Hon fick äta och brukar oftast somna om efter det. Hon låg bredvid mig och halvslumrade en kort stund innan hon jagade upp sig så mycket att jag förstog att det inte var nån idé längre. Hon fick äta på andra sidan, och höll precis på att somna bredvid mig när Axel vaknade och skrek, och väckte Aline.

Ett argt barn, ett trött barn, en trött mamma och en lång dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback