Traktorn i tetran

Igår skulle vi lämna in peugeoten på verkstan på morgonen, så barnen åkte med mig i forden in till stan när jag skulle till jobbet. Axel pratar ju en hel del, och det är inte alltid uppmärksamheten är på topp. I det här fallet missade jag vad det var för fordon som körde förbi. Axel frågade.
 
- Vad var det som körde förbi?
 
- Jag vet inte, en traktor kanske.
 
- Nej, jag tror att det var en vägskyffel.
 
- Jaha, ja, det kanske det var. Jag är inte så bra det där med vägarbetsfordon.
 
- Ska jag berätta vad en vägskyffel är för nåt?
 
- Ja, gör det!
 
- Det är en sån som skjuter saker framför sig, som inte kan lyfta på skopan.
 
- Ja, just det.
 
Vi åkte vidare.
 
- Men vad gör den där traktorn i tetran?
 
- Va?
- Jaha, i cisternen menar du?
 
- Ja.
- Vad är egentligen en tetra?
 
Jag berättade.
 
- Just ja, det viste jag ju.
- Tänk om det hade varit en tetra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback